Kamionstop Luxemburgban
Luxemburg földrajzi elhelyezkedésénél és méreténél fogva speciális helyzetben van a kamionstop szempontjából. A kicsi országot nyugat és észak felől Belgium, keletről Németország, délről Franciaország határolja. Ezek közül Belgiumban nincs kamionstop, tehát aki ebbe az országba tart bármikor behajthat Luxemburgba.
Azok viszont, akik Németország, vagy Franciaország felé kívánják elhagyni, szembesülnek azzal, hogy amikor ott tilalom van, Luxemburgba sem szabad belépni! Ennek különösen akkor van jelentősége, ha csak egyik országban van tilalom, mint pl. július 14-én Franciaországban.
A fő szabály az, hogy az érintett ország tilalmának kezdete előtt fél órával már NEM szabad Luxemburgban sem közlekedni egészen a tilalom vége előtt negyed órával.
Ez a tilalom azért van, mert a parkolók nem bírják befogadni a rengeteg kamiont, akik leginkább tranzitban érintik a nagyhercegséget, és/vagy csak tankolni akarnak ott. A luxemburgi hatóságok ennek érvényt is szereznek!
Az E25 autópályán közeledve a Belga-Luxemburgi határhoz, már nagy táblákon figyelmeztetnek a tilalomra! Sterpenichnél a kamionokat kiterelik a szélső sávba, és az 1. kijáratnál elkérik a CMR-t.
Ha azon az szerepel, hogy Franciaországban van az első lerakó, akkor visszafordítanak a 13-as útnál Belgium felé, és hogy emlékezz a dologra, még meg is büntetnek!
Abban az esetben, ha Németország felé kell elhagynod Luxemburgot, nincs semmi gond, mehetsz tovább.
Nekünk Olaszországba kellett mennünk, de biztos ami biztos alapon egy A4 lapra fölírtam az útvonalat, hogy Saarbrucken-Pirmasens-Stuttgart-München-Brenner irányba fogunk tovább haladni. Nem is volt semmi probléma, mehettünk tovább. Amikor Németországban van tilalom, akkor a Metz-Strasbourg-Saint-Louis a jó útvonal.
Egy másik specialitása a mini államnak, hogy a tranzitban közlekedő tehergépkocsikat csak az autópályák mentén lévő benzinkutakra engedik kihajtani, a falukba, városokba nem. Európa legnagyobb, és legforgalmasabb benzinkútja is itt található: E25/A3 Berchem SHELL.
Szabó Nelli / Kis András / 2017.08.01.