45 perc pihenő 2 részletben
Tóth András ( alias Kiscsaládos) barátom tanácsot kért a 45 perces szünettel kapcsolatban.
A szünetről már olvashattátok egy írásomat (Vezetési és pihenőidők nyilvántartása címmel), amely foglalkozik azzal is, hogy milyen szabályok vonatkoznak arra az esetre, ha 2 részletben vesszük ki a 45 percet. (15 + 30 p ).
Bandi egy speciális dolgot kérdezett, ebből az is kiderült, hogy még elég jól működnek a régi beidegződések, a parkolói oktatások.
A lényeg az volt, hogy a rakodórámpán töltötte az éjszakát, és mire megrakták az autót, "összejött" neki 13 óra pihenő, ( ez tökéletes napi pihenőnek) ekkor "kalapács", kezdő ország, majd félre állt, hogy megvárja, míg a CMR-t megkapja. Kb. 2 perc volt a vezetés, amíg félre állt. A tachográfot ekkor is "ágyra" kapcsolta, (kicsit szabálytalan, de ha akkor ott nem bukott meg, akkor rendben van) és míg megkapta a CMR-t, és főzött egy kávét, lett 15 perc megszakítása.
Kérdése az volt: ha kb. 4 óra múlva megáll szünetet tartani, elég-e 30 perc, vagy 45 kell, mert a 15 perc előtt nem vezetett legalább 1 órát?
Válaszom: Természetesen elegendő a 30 perc, hiszen az 561/2006/EK rendeletben nincs más megkötés ezzel kapcsolatban, csak annyi, hogy az első részlet lehet 15 perc, de a másodiknak minimum 30 percnek kell lennie. A 30 perc szünet után újból mehet 4 és 1/2 órát!
A 15 percet (vagy 45 percet is, sőt a napi pihenőt is ) akár 1 perces vezetés után is kivehetjük, hiszen ami nem tilos, azt szabad! Lehet, hogy a francia rendőr ezt nem szereti, de szabályos, tehát ezért nem büntethet meg!
Kis András / 2012.10.02.