AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE
(2006. március 15.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
mentesség
2016. 04. 15.
A szakmában dolgozó kollégák véleménye nagyon eltérő a repterezésről. Vannak kollégák, akik semmi pénzért nem végeznék a kevés hátránya miatt, és van, aki nagyon szereti természetesen az előnyei okán. Mindenkinek más a jó! Mi már több cégnél reptereztünk, a munkával kapcsolatos tapasztalataink nagyon hasonlóak. Boncolgassuk kicsit a témát!
2015. 09. 08.
A módkapcsoló tipustól függően más és más: Az analóg (korongos) és a digitális (kártyás) tachográfok is megegyeznek abban, hogy a vezetést automatikusan "húzzák", míg a pihenőt, készenlétet, egyéb munkát nekünk kell kézzel kapcsolnunk. Általában az jellemző, hogy a vezetés után a legtöbb készülék azt a jelet húzza, amire a módkapcsoló legutóbb állítva lett.
2015. 07. 02.
Mi is az „OUT” a digitális tachográfokon? Az OUT gyakorlatilag a digitális tachográf kikapcsolását jelenti. Pl. akkor, amikor „mentes” tevékenységet végzünk. Vannak olyan helyzetek, amikor az 561-es rendelet erre lehetőséget biztosít. Melyek is ezek? Az 561/2006/EK rendeletben kettő helyen is szerepelnek: