Egy korábbi írásunkban olvashattok arról, hogy a „négykezes” , azaz két fős járaton dolgozó gépkocsivezető párosok hogyan tudnak megfelelni az 561/2006/EK rendelet előírásainak. Most más irányból közelítjük meg a témát. Azt boncolgatjuk milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a speciális vezénylésnek a munkáltatók és a gépkocsivezetők szempontjából.
négykezes
2016. 03. 01.
Az interneten terjed az a „rémhír”, hogy a franciák megkövetelik a négykezes járatok gépkocsivezetőitől is a 45 perc szünetet a 4,5 óra vezetés után. A négykezes járatok egyik nagy előnye veszne el ezzel.
2015. 07. 11.
Mind gyakrabban kapok levelet kezdő, leendő kollégáktól, akik a kamionos szakma iránt érdeklődnek. Úgy tűnik ismereteik elég hiányosak, ezért hasznos lehet egy összefoglaló a számukra.
2015. 07. 03.
Napi munkavégzés A kamionosok életritmusa meglehetősen eltér az „átlagostól”, ehhez valaki könnyebben és van, aki sokkal nehezebben alkalmazkodik. Egyfős járat esetében könnyebb a helyzet, tekintve, hogy 24 órás ciklusban számolunk, 13 óra a „munkaidő” (alapesetről beszélünk, 9 óra vezetés, 45 perc megszakítás, többi rakodás, várakozás, papírmunka stb.) és 11 óra a pihenőidő.