A közelmúltban az egyik közösségi oldalon nagy vita alakult ki a heti pihenőidőkkel kapcsolatban. Az általunk nagyra becsült Kuzma Ferenc szakértő hírlevelet is küldött a témával kapcsolatban. Mi is úgy látjuk, sok a félreértés ezért összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
561/2006/EK
2016. 10. 11.
Egy korábbi írásunkban olvashattok arról, hogy a „négykezes” , azaz két fős járaton dolgozó gépkocsivezető párosok hogyan tudnak megfelelni az 561/2006/EK rendelet előírásainak. Most más irányból közelítjük meg a témát. Azt boncolgatjuk milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a speciális vezénylésnek a munkáltatók és a gépkocsivezetők szempontjából.
2016. 08. 19.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE
(2006. március 15.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2016. 05. 14.
1. Mit szabályoz az 561/2006/ EK rendelet?
2016. 03. 01.
Az interneten terjed az a „rémhír”, hogy a franciák megkövetelik a négykezes járatok gépkocsivezetőitől is a 45 perc szünetet a 4,5 óra vezetés után. A négykezes járatok egyik nagy előnye veszne el ezzel.
2015. 11. 19.
Nagyon fontos, hogy percre pontosan tudjuk azt, hogy állunk a vezetési időnkkel, a pihenőidővel, és a munkaidővel. Ez alatt most az AETR, illetve az 561/2006/EK rendelet szerinti időket értem.
2015. 09. 30.
Hivatásomban keresem a szakmai kihívásokat, ilyen például a fuvarozás speciális szakterületei. Kiemelten foglalkoztat az ADR és vezetési és pihenőidők szabályait tartalmazó 561/2000/EK rendelet értelmezése, alkalmazása. Szívügyemnek tekintem a szabályos munkavégzés népszerűsítését, mely hosszú távú érdeke a munkáltatónak és munkavállalónak is.