Egy korábbi írásunkban olvashattok arról, hogy a „négykezes” , azaz két fős járaton dolgozó gépkocsivezető párosok hogyan tudnak megfelelni az 561/2006/EK rendelet előírásainak. Most más irányból közelítjük meg a témát. Azt boncolgatjuk milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a speciális vezénylésnek a munkáltatók és a gépkocsivezetők szempontjából.
Alapok
2015. 11. 16.
Az élelmiszerek nagyobb távolságra történő szállítása olyan járművet igényel, amely képes egy állandó hőmérséklet biztosítására, képes hosszabb időn keresztül olyan mikroklímát teremteni egy zárt rakodótérben, ahol az áru megőrzi eredeti minőségét, állapotát.
2015. 11. 09.
Belföldi fuvarozás esetén rendelet írja elő a menetlevél kötelező használatát. 261/2011-es kormányrendelet határozza meg, a fuvarlevélre és a menetlevélre vonatkozó követelményeket. Menetlevél szükséges a saját számlás közúti áruszállítást végző teherjármű és saját számlás személyszállítást végző autóbusz esetén.
2015. 10. 17.
A fuvarozási szerződésben pontosan meghatározzák az áru átvételének helyét, idejét (ami, mint tudjuk nem biztos, hogy megegyezik a feladóval - CMR kitöltése cikk- ) Mi gépkocsivezetők az irányítástól sms-ben vagy más telekommunikációs eszközön keresztül kapjuk meg a felrakás helyszínét és idejét.
2015. 10. 02.
A vezetési-és pihenőidők szabályai – az alapok!
2015. 09. 12.
CEMT = Conférence Européenne des Ministres des Transports: Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciája. CEMT: az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája, amely egy 1953-ban megalakult kormányközi szervezet. A CEMT egyezményről az 56/2005. (VII.7.) GKM rendelet szól.
2015. 09. 03.
Ahogyan azt már korábban is írtam, a kamionozás nem az autó méretét, hanem egy életformát jelöl. Ehhez az életformához jó néhány speciális tárgyi eszközre van szükség, főleg ha hetekig uniózik valaki.
2015. 08. 28.
Gyakran teszik fel nekem a címben szereplő kérdést, ezért megpróbálom összefoglalni az erre adandó választ. Sajnos a hivatásunk nem lett szakmásítva mégis inkább a Nemzetközi gépkocsivezető megnevezést használnám a kamionos helyett. Sajnos egyre több embertől hallom, hogy azért lesz vagy szeretne kamionos lenni, mert azok jól keresnek ....
2015. 08. 21.
Ha folyamatosan úton vagy és különböző országokban tartózkodsz rövidebb-hosszabb ideig, akkor már Te is láthatod, hogy a helyi nyelv (vagy egy „világnyelv”) jó elsajátítása nélkül szinte lehetetlen vagy nagyon nehéz a boldogulás, ügyintézés.
2015. 07. 11.
Először is elnézést kérek minden kedves érdeklődőtől, aki azt gondolja a cím alapján, hogy itt és most megtalálja álmai munkáját!
2015. 07. 11.
Mind gyakrabban kapok levelet kezdő, leendő kollégáktól, akik a kamionos szakma iránt érdeklődnek. Úgy tűnik ismereteik elég hiányosak, ezért hasznos lehet egy összefoglaló a számukra.
2015. 07. 11.
Indulás! Amikor megvan a munkahely, és a kolléga, akivel össze kell bútorozni egy autóba, érdemes megbeszélni, hogy ki, mit hoz magával. Bár a kezdő kamionosnak ekkor még meglehetősen hiányos a felszerelése. Szinte minden, szakma iránt érdeklődő felteszi a kérdést, mit és mennyit vigyen magával. Azt a választ szoktam adni: gondolja végig egy napját, hogy mire is lehet szüksége a felkeléstől a lefekvésig.
2015. 07. 03.
Napi munkavégzés A kamionosok életritmusa meglehetősen eltér az „átlagostól”, ehhez valaki könnyebben és van, aki sokkal nehezebben alkalmazkodik. Egyfős járat esetében könnyebb a helyzet, tekintve, hogy 24 órás ciklusban számolunk, 13 óra a „munkaidő” (alapesetről beszélünk, 9 óra vezetés, 45 perc megszakítás, többi rakodás, várakozás, papírmunka stb.) és 11 óra a pihenőidő.
2015. 07. 03.
Címkeresés: Azt gondolnánk, hogy a mai GPS-ek mellett ez a kérdés teljesen idejét múlt, de előfordulnak problémák. Alap esetben a megfelelő cím és valós cég név szerepel a megbízásban, de gyakran találkozunk olyan esettel, amikor valamilyen információ pontatlan.
2015. 07. 03.
A négykezes (4kezes) hallatán az embereknek leginkább a zongorázás jut eszébe, vagy valami egészen más, de nekünk, gépkocsivezetőknek leginkább a "többfős járat", amit szintén négykezesnek hívunk.
2015. 07. 02.
Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a munkáltatók nagy többsége minden alkalmat megragad, hogy megrövidítse a gépkocsivezető munkavállalókat. Nézzük pl. a szabadság kérdését! Azt vettük észre sok kolléga vagy tévesen, vagy egyáltalán nincs is birtokában a megfelelő információnak e témában. Van, aki nem is tudja, hogy becsapják! Pedig a szabadság kérdésében a Munka törvénykönyve egyértelműen fogalmaz, könnyű tetten érni a munkáltatót!
2015. 07. 02.
Közel fél éve tart a keresgélés, megfigyelés, információgyűjtés a nemzetközi gépkocsivezetőket alkalmazó cégek körében.Felvetődött egy olvasói kérés is, miszerint hozzunk létre egy 10-es listát a legjobb illetve a legrosszabb munkáltatók rangsorolásával.
2015. 07. 01.
Akik Ausztriában jártak már 3,5 tonnánál nagyobb autóval, bizonyára találkoztak a Go box nevű szerkezettel, amely az osztrák útdíj megfizetésére szolgál.
2015. 07. 01.
Amikor a menetíró készüléket a gépkocsivezető nem tudja használni (szabadságon, betegállományban van, nem tachográfos autót vezet, egyéb munkát végez) akkor is el kell tudnia számolni a vezetés napjával, és az azt megelőző 28 nappal.