561/2006EK

2020. 03. 29.
Olyan időszakot élünk, amikor a hírek elsősorban a koronavírus okozta világjárványról szólnak. Szerencsés esetben a betegség nem, de a világban, gazdaságban bekövetkező változások sajnos mindnyájunkat érintenek valamilyen formában.
2019. 01. 24.
Honlapunk  régi olvasói jól tudják, már sokszor megtapasztalhatták,  hogy írásaink nem részrehajlóak. Nem kedvezünk sem a munkavállalóknak, sem a munkáltatóknak, a szabályozásokat komplexen mutatjuk be, és igyekszünk arra rávilágítani, hogy a fuvarfeladatot hogyan lehet gördülékenyen, ám a szabályokat betartva végrehajtani. 
2017. 05. 15.
„Heti pihenőidő” vagy hétvégi pihenőidő?
A közelmúltban az egyik közösségi oldalon nagy vita alakult ki a heti pihenőidőkkel kapcsolatban. Az általunk nagyra becsült Kuzma Ferenc szakértő hírlevelet is küldött a témával kapcsolatban. Mi is úgy látjuk, sok a félreértés ezért összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat. 
2016. 08. 19.
Mentesség az 561/2006/EK rendelet hatálya alól
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE (2006. március 15.) a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2016. 05. 14.
TESZT az 561/2006/EK rendelet gyakorlati alkalmazásáról.
1. Mit szabályoz az 561/2006/ EK rendelet?
2016. 03. 01.
francia kontrol
Az interneten terjed az a „rémhír”, hogy a franciák megkövetelik a négykezes járatok gépkocsivezetőitől is a 45 perc szünetet a 4,5 óra vezetés után. A négykezes járatok egyik nagy előnye veszne el ezzel.
2015. 11. 04.
Kell éjszaka 3 óránként 45 perces szünetet tartani?
A címben szereplő kérdést egy gépkocsivezető kolléga tette föl a kis.aetr@gmail.com elérhetőségen. A kérdésből jól látható, hogy még mindig kiválóan működnek a parkolói oktatások, a "hallottam valahol" jellegű fél információk!
2015. 09. 08.
A tevékenységi módkapcsoló használata
A módkapcsoló tipustól függően más és más: Az analóg (korongos) és a digitális (kártyás) tachográfok is megegyeznek abban, hogy a vezetést automatikusan "húzzák", míg a pihenőt, készenlétet, egyéb munkát nekünk kell kézzel kapcsolnunk. Általában az jellemző, hogy a vezetés után a legtöbb készülék azt a jelet húzza, amire a módkapcsoló legutóbb állítva lett.
2015. 08. 30.
561/2006/EK rendelet
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 561/2006/EK RENDELETE(2006. március 15.)a közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról, a 3821/85/EGK és a 2135/98/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 3820/85/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről
2015. 08. 16.
Hányszor lehet "kezdeni" egy héten?
A  rendszeres olvasóink tudják, hogy a Kamionos Kollégák Klubja Facebook oldalon is lehet kérdezni a vezetési és pihenőidőkkel kapcsolatban. Oda érkezett a következő kérdés:- Hány alkalommal lehet műszakot kezdeni egy héten? 
2015. 08. 07.
A közelmúltban elárasztotta a kamionos oldalakat a tevékenységigazoló lap megszűnéséről szóló írások sokasága. Mit kell erről pontosan tudni? Az Európai Parlament és a Tanács 165/2014/EU rendelete (2014. február 4. ) 34-es cikke alapján:
2015. 07. 11.
AETR, vagy 561? Mikor, melyiket kell alkalmazni?
Az AETR:  egy rövidítés, Francia mozaikszó: Accord Européen Transports Routiers.A nemzetközi közúti fuvarozást végző járművek személyzetének munkájáról szóló Európai Megállapodás. Genfben, 1970. július 1-én jött létre, hazánkban a 2001.évi IX. törvény hirdette ki. 2001. évi IX. törvény
2015. 07. 11.
24, és 45 órás pihenő
Kornél barátommal már régen találkoztam, most is csak SKYPE segítségével tudtunk beszélgetni. Ő Angliában várt rakodásra, én éppen Németországban jártam hasonló cipőben. Szóba került a blogom, és  hogy a kamionozás mellett oktatással is foglalkozom. Rögtön meg is kérdezett 1-2 dolgot, mert GKI vizsgára készül, és Ő sem "libáért" akarja a kis kártyát megszerezni.
2015. 07. 02.
Csökkentett heti pihenőidő visszapótlása
Az 561/2006/EK rendelet II. fejezet 8. cikk (6) pont szerint:
2015. 07. 02.
OUT
Mi is az „OUT” a digitális tachográfokon? Az OUT gyakorlatilag a digitális tachográf kikapcsolását jelenti. Pl. akkor, amikor „mentes” tevékenységet végzünk. Vannak olyan helyzetek, amikor az 561-es rendelet erre lehetőséget biztosít. Melyek is ezek? Az 561/2006/EK rendeletben  kettő helyen is szerepelnek:
2015. 07. 02.
45 perc pihenő 2 részletben
Tóth András ( alias Kiscsaládos) barátom tanácsot kért a 45 perces szünettel kapcsolatban.
2015. 07. 02.
45-ös pihenő a kamionban, vagy mégsem? Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Napok óta borzolja a kedélyeket kamionos körökben egy jogszabály.  Szárnyra keltek találgatások, rémhírek.  Feltételezem, akinek érvényes GKI vizsgája van az hallott az 561/2006 EK rendeletről és ismeri is annak tartalmát.